Brzesko: Podpisano umowę na budowę nowej siedziby dla policjantów

W ostatnich dniach podpisano umowę na budowę nowej siedziby Komendy Powiatowej Policji w Brzesku. Koszt budowy obiektu, który ma zostać wybudowany w ciągu najbliższych dwóch lat, to ponad 36 mln zł.

Komenda Powiatowa Policji w Brzesku jest jedną z 20 jednostek organizacyjnych małopolskiej policji. Służbę w niej pełni 144 funkcjonariuszy, a działalność komendy wspomaga 35 pracowników cywilnych. Obecna siedziba komendy przy ul. Szczepanowskiej w Brzesku jest zdecydowanie za mała, aby pomieścić wszystkich funkcjonariuszy. Z uwagi na ciężkie warunki lokalowe policjanci rewiru dzielnicowych urzędują w budynku w centrum miasta, a policjanci wydziału ruchu drogowego – w budynku strzelnicy w sąsiedztwie komendy. Warto zaznaczyć, że budynek nie jest dostosowany do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. Z przeprowadzonej analizy okazało się, że koszty gruntownej modernizacji dotychczasowej siedziby byłyby bardzo wysokie, dlatego jakiś czas temu zdecydowano o budowie nowej komendy w innym miejscu.

– Bardzo się cieszę, że udało się doczekać tego dnia, kiedy faktem staje się budowa nowego budynku KPP w Brzesku. Na potrzeby tego programu nazwaliśmy tę lokalizację jako centrum bezpieczeństwa powiatu brzeskiego, bo w jednym miejscu będzie znajdował się szpital, policja oraz w przyszłości komenda straży – mówi starosta brzeski, Andrzej Potępa, który dodaje, że starostwo przekazało komendzie wojewódzkiej działkę pod budowę nowej brzeskiej komendy.

Nowa siedziba brzeskiej policji ma powstać obok szpitala w Brzesku. Składają się na nią dwa budynki: budynek administracyjno-biurowy i budynek garażowy. W budynku administracyjno- biurowym znajdą się również Pomieszczenia dla Osób Zatrzymanych (PDOZ). Siedzibę KPP zaprojektowano dla 150-osobowej obsady etatowej i 28 pojazdów służbowych, a także łodzi patrolowej. Na terenie jednostki zaprojektowano dwa obiekty kubaturowe, układ komunikacji pieszej i jezdnej oraz 69 miejsc postojowych, w tym dwa dla osób ze szczególnymi potrzebami. Teren wokół jednostki będzie ogrodzony i wyposażony w 3 bramy, 3 furty, ogrodzenie i oświetlenie terenu, obiekty małej architektury i tereny zielone. Wejście do budynku podkreślono poprzez zastosowanie fasady szklanej. Budynek zaprojektowano w kolorystyce charakterystycznej dla policji. Główny kolor elewacji to jasny metaliczny szary a dynamikę bryły podkreślają pionowe pasy okien w kolorze ciemnego grafitu.

WARTO PRZECZYTAĆ:   Gminy bez bezpośredniego połączenia

– To wyjątkowy dzień nie tylko dla Małopolski, ale przede wszystkim dla powiatu brzeskiego, dla całej społeczności Brzeska i okolicznych powiatów. Ta piękna komenda była oczekiwana od kilkunastu lat. Bardzo się cieszę, że podpisano umowę, która jest taką kropą nad „i”. Wierzymy, że inwestycja będzie bardzo szybko zrealizowana w określonym terminie, gdyż poprawi to jakość i warunki pracy funkcjonariuszy brzeskiej komendy, ale przede wszystkim poprawi bezpieczeństwo na terenie naszego powiatu. Obiekt ulokowany zostanie w okolicy szpitala, czyli w takim centrum gdzie mieszkańcy Brzeska mogą szukać pomocy w sytuacjach problemowych. To początek budowy centrum zarządzania kryzysowego, które będzie dbało o bezpieczeństwo – mówiła obecna podczas podpisywania umowy minister, Józefa Szczurek – Żelazko.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.